Årsberetning 2019/2020

Beboerrepræsentationen

Vi har afholdt 3 møder, samt et møde med Deas om vedligeholdelsesplanen.

Alle har hjulpet til med at få det hele til at fungere og få udført de beslutninger, der blev taget på sidste beboermøde, så vi takker hinanden for godt samarbejde.

Sommerfest

Årets begivenhed var en særdeles vellykket sommerfest. En særlig tak skal derfor rettes til festudvalget – Karina, Jytte og Helena -, der har stået for alt vedr. planlægning, indkøb og gennemførelse.

Indkøb til fælles fornøjelse

Havemøbler, festtelt, grill, duge, bordpynt, cykelpumpe og kompressor

Hjemmeside og facebook

Stor tak til Jesper og Karina. Fungerer fint.

Lejerens jurist

Vi har indgået ny kontrakt med Lejerens Jurist pr 11.11.2019. Det tidligere oprettelsesgebyr (kr. 145) for en egentlig sag er fjernet, men ellers er indholdet det samme, se hjemmesiden Heklahus.dk Der er indgivet en sag vedr. opvaskemaskine til Huslejenævnet, men ellers har der kun været mindre sager og rådgivning.

Henvendelser fra lejere

Der har været nogle henvendelser især vedr. opvaskemaskiner. Vi har henvist til Deas og Lejerens jurist.

Vedr. VVS har vi haft nogle forespørgsler, men der synes ikke at have været problemer med udskiftning af vandhaner, termostater og toiletskylleudstyr (Deas er begyndt at udskifte betjeningspanel ved udskiftning af flyder, da gammel model er udgået).

Vi har deltaget i 2 fraflytningssyn samt henvist 1 til Lejerens jurist. Hvis I ønsker deltagelse fra beboerrepræsentationen, skal Deas have besked forinden og I bør også have aftalt tidspunkt med os, hvis vi skal have mulighed for at deltage. Hidtil har vi bare fået en dato og et klokkeslæt.

Hashrygning har været til gene for enkelte beboere. Vi har haft en snak med Deas, men da der ikke er rygeforbud i ejendommen, kan der ikke gøres noget. Folk bestemmer selv, hvad de ryger, men prøv at vise lidt hensyn.

Tyverier fra parkeringskælder. Vi tager en snak med Deas 10. marts.

Deas

  1. Påbegyndt meddelelser om genudlejning.
  2. Har stillet opbevaringsplads til telt til rådighed (viceværtens bur), men vi kunne godt tænke os et reelt pulterrum med egen nøgle, så vi kan have alt på et sted (se resultet under vedligeholdelsesplan).
  3. Der er etableret cykelstativer i kælderen.

Vedligeholdelsesplan. Møde med Deas 10.marts 2020

Der er ikke større vedligeholdelsesopgave (defineret som beløb over 100.000) i år, men der er afsat penge til følgende mindre tiltag:

Bygninger

  1. Kælder: initiativer til afhjælpning af vand i kælderen.
  2. TV-inspektion af hele kloaksystemet med evt. efterfølgende oprensning (mistanke om bygningsaffald i systemet).
  3. Etablering af pumpebrønd.
  4. Genopretning af indgangspartier (maling m.m.), hvor dette er nødvendigt.
  5. Evt. udskiftning af ventilator på taget (udsugning).

Lejligheder

  1. Udskiftning af løse/beskadigede forkantlister på køkkenborde betales af Deas (beboere med dette problem skal selv kontakte Deas). Vi spurgte, om Deas/Lærernes Pension tænkte på mest strømbesparende hvidevarer. Bl.a. bedre køle/fryseskabe, hvor temperatur for fryseskab/køleskab kunne indstilles.
  2. Udskiftning af hårde hvidevarer sker løbende

Forslag/spørgsmål fra beboere og repræsentationen

  1. Vandhane i gården bør være åben, så børn kan få fyldt deres badekar. Hvis vi på beboermødet vedtager, at det er i orden, er det ok med Deas. Forbrug af fælles vand fordeles efter gængse regler på lejlighederne efter størrelse.
  2. Strømbesparelse i opgange. Bør ikke tænde om dagen. Deas ser på det, men det er sikkert for dyrt i etablering. Der er LED i opgangene, så der er ikke så meget at spare. Deas overvejer at etablere LED i kælderen, og i forbindelse med dette at etablere lysfølsomhed i opgangene (forelægges Lærernes Pension).
  3. Et pulterrum til telt, grill m.m. blev afvist. Der er ingen ledige pulterrum. Hvis der skal inddrages en parkeringsplads, skal vi betale for denne.
  4. Petanguebane og evt. udvidelse af legeplads vil blive forelagt Lærernes Pension. Vi skal selv betale, hvilket i realiteten betyder forhøjet husleje (kaldet forbedringsforhøjelse). Deas vender tilbage.
  5. Siliconefuger i bruseniche, der er ved at blive sorte/utætte, kan udskiftes på udlejers regning. Beboere med dette problem skal selv kontakte Deas.
  6. Flere beboere oplever træk i lejlighederne. Skal gummilister evt. udskiftes? Deas vil gerne sende en tekniker, der måler trækken, og var åben over for en evt. udskiftning af gummilister. Igen skal den enkelte beboer selv kontakte Deas.
  7. Sprækker og revner omkring vinduer og døre allerede kort efter indflytning. Kan det udbedres på udlejers regning? Igen skal den enkelte lejlighed selv kontakte Deas. Problemet vil blive videregivet til Lærernes Pension.

Beboerrepræsentationen

Please follow and like us:
fb-share-icon
Author: Jesper Hansen